T.C. Mİllî Eğİtİm BakanlIğI
ANKARA / GÖLBAŞI - Mehmet Akif Ersoy Anadolu İmam Hatip Lisesi

e-Twinning Projeleri

May

Sürdürülebilir çevre, gelecek nesillerin kendi ihtiyaçlarını karşılama yeteneğinden ödün vermeden günümüzün ihtiyaçlarını karşılayan bir gelişme biçimidir. Son yıllarda  sürdürülebilirlik düzeyini ölçen en dikkat çekici göstergelerden biri de ekolojik ayak izidir. Ekolojik ayak izi  dünya üzerinde bıraktığımız olumsuz etkileri sayısal olarak ifade ettiği için çevreye yönelik tutum ve davranışlarımızı olumlu yönde değiştirebilmemizde öğretici olarak sahip olduğumuz bilgilerden daha etkili bir eğitim aracıdır. Romanya, Moldova, Türkiye, Yunanistan ve Letonya’dan okulların yer aldığı ve Ekim ayında başlayan Save Environment With 3R’s e-Twinning projesi final çalışması, proje üye öğrencilerinin karbon ayak izini azaltma eğitimlerinin ardından, son ölçek uygulaması  ve karbon ayak izi ölçme çalışması ile tamamlanıyor. Okul  Müdürü Başöğrt.Hüseyin GÜNAYDIN ve öğretmenimiz G.Betül KELEKÇİBAŞI’ nın öğrenci ekipleri ile yer aldığı projenin sonuçları değerlendiğinde, çevre eğitimi temasında yapılan farkındalık çalışmalarının ve bilgilendirme faaliyetlerinin beklendik davranış değişikliği oluşturduğu ve kazanımların proje hedefleri ile uyumlu olduğu saptanmıştır. 

A sustainable environment is a form of development that meets the needs of the present without compromising the ability of future generations to meet their own needs. In recent years, one of the most striking indicators measuring the level of sustainability is the ecological footprint. Since the ecological footprint numerically expresses the negative effects we leave on the world, it is a more effective educational tool than the information we have as an instructor in changing our attitudes and behaviors towards the environment in a positive way. The final work of the Save Environment With 3R's e-Twinning project, which includes schools from Romania, Moldova, Turkey, Greece and Latvia and started in October, is completed with the final scale application and carbon footprint calculation study, after the carbon footprint reduction training of the project member students. When the results of the project, in which the school principal Headmaster Hüseyin GÜNAYDIN and our teacher G.Betül KELEKÇİBAŞI took part, were evaluated, it was determined that the awareness studies and information activities carried out on the theme of environmental education created the expected behavioral change and were compatible with the project objectives.

May

Yunanistan ve Romanya ortaklı Bye Plastic Hi Naturalistic e-Twinning Projemiz kapsamında plastiğin kullanımının dünyamız için zararları ve plastik kullanımının azaltılması gerektiğine yönelik bilgilendirme çalışması yapılarak okulumuzda ne kadar plastik tuketiğimizi belirlemek icin  atıklarin toplanacağı bir alan oluşturuldu. Projede yer alan öğretmen ve öğrencilerimize emeklerinden dolayı teşekkür ederiz.

Mrt

Geri dönüşüm, yeniden değerlendirilme imkanı olan atıkların (karton, cam, metal, plastik gibi maddeler) fiziksel veya kimyasal işlemlere tabi tutularak ikinci bir hammaddeye dönüştürülmesine denir. Geri dönüşüm, içinde yaşadığımız dünya üzerinde olumlu bir etki yaratmanın en iyi yollarından biridir. Geri dönüşüm yapmanın hem doğal çevre hem de bizim için sayısız önemi vardır. Geri dönüşüm sadece çevreye fayda sağlamakla kalmaz, aynı zamanda ekonomi üzerinde de olumlu bir etkiye sahiptir.

Yarattığımız atık miktarı sürekli artmaktadır, toplum olarak gerçekten nasıl bir fark yaratabileceğimizi konuştuğumuz ve Mart ayı etkinliklerimizi ve işbirlikçi ürünlerimizi planladığımız Save Environment With 3R’s e-Twinning Projesi Öğretmen toplantısı üye ülke okullarının tam katılımı ile gerçekleştirilmiştir.

 

Ock

Çevre eğitimi ile öğrencilere çevre ile ilgili bilgi verilmesi ve  bireylerin çevre dostu davranışlar sergilemesi beklenmektedir. Bir insanın çevre hakkında bilgi sahibi olursa ve bu konularla ilgilenirse çevre problemleri hakkında daha fazla bilinç kazanacağı düşünülmektedr. Artan bilinç ise beraberinde çevre dostu davranışları getirir. Bilgi ve davranış arasında bir ‘boşluk’ söz konusudur. Bu nedenle bireylerin daha çevre dostu bir yaşamı benimsemelerinde bilgiyi destekleyecek başka faktörlere de ihtiyaç duyulmaktadır ve bu boşluğu yaparak yaşayarak gerçekleştirilen proje temelli çalışmaların dolduracağı düşünülmektedir.

Bu düşünce temeli ile oluşturulan;  Romanya, Türkiye, Moldova, Yunanistan ve Letonya dan katılımcı okullar ve ekipleri ile yürütülen Save Envoriment With 3R’s e-Twinnig projesi Ocak ayı öğretmen toplantısı gerçekleştirilmiş, proje kapsamında  yürütülecek etkinlikler belirlenmiştir. Uluslararası karma takım çalışmaları ile tamamlanacak faaliyetler ve oluşturulacak işbirlikçi ürünler kararlaştırılmıştır. 

 

Ock

Dünya, içerisinde binlerce çeşit güzelliği barından büyük bir ekosistemden oluşmaktadır. Biz de bu ekosistemin en önemli parçasıyız. Ancak gerek alışmış olduğumuz yaşam tarzımız, gerekse teknolojinin ilerlemesinden kaynaklanan çevre kirliliğinin tamamını yine bizler oluşturuyoruz. Fabrikalar, taşıtlar ve günlük hayatta kullandığımız birçok şeyle bu kirliliğe ortak oluyoruz. Her birimiz doğaya  “Ekolojik Ayak İzi”  bırakıyoruz. Peki bu ayak izi nedir?

 

EKOLOJİK AYAK İZİ, davranışlarınla doğaya bıraktığımız izdir.  Günlük yaşantında yapmış olduğumuz faaliyetlerin, ekosistem dengesinde yarattığı değişikliği, doğada kullandığımız kaynakların ekolojik dengeyi bozmaması ve sürdürülebilir olması için yapılan hesaplardır. Haydi gel, birlikte ekolojik ayak izini nasıl azaltabileceğine ve nasıl iyi bir ÇEVRE DOSTU olabileceğine bir göz atalım dedik ve tüm üye ülke okullarının proje öğretmen ve öğrencilerinin hazırladığı  birer soruyu ekleyerek “ne kadar çevre dostusun” anketini hazırladık. Save Environment With 3R’S 130  prpje ekibi öğrenciye uygulanarak sonuçları analiz edilmiş, proje hedeflerinde geliştirilmesi gereken alanları belirlenmiştir. 

 

Ock

Dünya’da küreselleşmenin etkisiyle kitlesel tüketimin hızlı artışı, doğal kaynakların tükenmeye başlaması, toplumsal yapıdan, siyasi ve daha pek çok alanda yaşanan değişiklikler sürdürülebilir kalkınma kavramını ortaya çıkarmıştır. Bu kavram günümüz ihtiyaçlarının karşılanması sırasında gelecek nesilleri düşünerek planlamanın yapılması olarak ifade edilebilir. Bu açıdan öncelikle bireylerden başlayarak tüm toplumlun sorumluluk alması ve farklı disiplinlerin mutlaka birlikte çalışması gerekmektedir. 

Ekolojik Ayak İzi Farkındalığı  ve Çevre Dostu Davranışları (Çevre Eğitimi, Ekonomik destekleyecek ve geliştirecek çalışmalar yapılarak, öğrencilerimize sürdürülebilir kalkınmaya kişisel katkı sağlayacak  şekilde bilgi ve davranışları kazandırmayı hedefleyen, Okul Müdürümüz Sayın Hüseyin GÜNAYDIN ve Öğretmenimiz G.Betül KELEKÇİBAŞI’nın proje ekibinde yer aldığı Save Environment With 3R’S Twinning Projesi; Türkiye, Romanya, Yunanistan, Moldova ve Letonya Proje ekibi öğrencilerinin tasarladığı afiş ve sloganlar ile işbirliği içinde çalıştığı Waste Management (Atık Yönetimi) temalı E BOOK Dijital Kitabını  tamamladı. 

 

E BOOK ÇALIŞMASINI İNCELEMEK İÇİN LÜTFEN TIKLAYINIZ

 

Ara

Türkiye, Romanya, Moldova Cumhuriyeti, Slovakya, Yunanistan, Hırvatistan, İtalya ve Gürcistan ortaklığında yürütülen  SAVE ENVİRONMENT WİTH 3R’S projesi yürütücü öğretmen ve öğrencilerinden oluşan proje ekibinin  katılımı ile  “Waste Management” (Atık Yönetimi) konulu e-Twinning proje toplantısı gerçekleştirilmiştir. Öncelikle “Öğrenci Tanışma” etkinliği ve  üye okulların Atık Yönetimi ile ilgili çalıştıkları “Afiş ve Slogan” tanıtımı ile başlayan toplantımız  tüm okulların bir soru ile katılarak işbriliği ile çalıştığı “How Ecofriendly Are You? ” ( Ne Kadar Çevre Dostusun?) etkinliğimizin gerçekleştirilmesi ile devam etmiştir. Prof.Dr.Miheala BUDIANU (Vaslui Çevre Koruma Ajansı)  tarafından  “Çevre ve Atık Yönetimi Konulu Seminer”  gerçekleştirilmiş ve üye okul öğrencilerinin katılımı ile “Waste Reduction Game” (İsrafı Azaltma) konulu dijital oyun oynanmıştır. Okul Müdürümüz Sayın Hüseyin GÜNAYDIN ve okulumuz öğretmenlerinden G.Betül KELEKÇİBAŞI’nın ekibinde bulunduğu e-Twinning projesinin Aralık ayı faaliyetleri üye okul öğretmen ve öğrencileri ile birlikte belirlenmiş, toplantı başarı ile tamamlanmıştır

 

Ekm

Okulumuzun proje ekibinde  10 A sınıfı öğrencilerinin tamamı ile  yer aldığı   “SAVE ENVİRONMENT WİTH 3R’S” (Atığı Azalt,Geri Dönüştür ve Yeniden Kullan) eTwinning Projesi Ekim ayı etkinliklerini tamamladı.

 

Öğrencilere proje sunumu ,veli izin belgelerinin toplanması, öğrencilerimizin twinspace platformuna eklenmesi , padlet üzerinde proje ekibi öğrenci ve öğretmen tanıtımının yapılması, öğrenci ve öğretmen ön anket çalışmalarını tamamlanmasının ardından, e-Twinnig projemiz proje ekibi ülkelerin aktif katılımı ile kasım ayı etkinliklerine hazırlanmaktadır.

May

Nis

Nis

Nis

Mrt

Mrt

Mrt

Sending Postcards e twinning projesi kapsamında, öğrencilerimiz e-safety day için pano hazırladılar.