T.C. Mİllî Eğİtİm BakanlIğI
ANKARA / GÖLBAŞI - Mehmet Akif Ersoy Anadolu İmam Hatip Lisesi

ERASMUS

ERASMUS +

May

Okulumuzun yürüttüğü DAHA EKOLOJİK VE DİJİTAL MATEMATİK adlı 2022-2-TR01-KA210-SCH-000099969 numaralı projenin  T.C. Kültür ve Turizm Bakanlığı tarafından onaylı ve ISBN sahibi MAD MATH isimli kitabını tanıtmak ve takdim etmek üzere Okul Müdürümüz Sayın Hüseyin GÜNAYDIN beraberinde öğretmen ve öğrencileri ile İlçe Müdürümüz Sayın Serap YILMAZ 'a ziyarette bulundular.Proje çalışmalarından ve proje sonuçlarından bahseden proje ekibine Gölbaşı İlçe  Milli Eğitim Müdürü Sayın Serap YILMAZ başarılarının devamını dileyerek, eğitim öğretim için yapılan MAD MATH gibi yenilikçi çalışmaları daima desteklediklerini, bundan sonra da desteklemeye devam edeceklerini belirttiler.

May

Mehmet Akif Ersoy Anadolu İmam Hatip Lisesi öğrencileri, son zamanlarda gerçekleştirdikleri projelerle dikkat çekiyor. Okulun koordinatörlüğünü üstlendiği "DAHA EKOLOJİK VE DİJİTAL MATEMATİK (MAD MATH)" isimli KA210 ve "DİJİTALLEŞEN DÜNYADA WEB 3.0 ARAÇLARININ YENİLİKÇİ EĞİTİME ENTEGRE EDİLMESİ (D3YE)" isimli KA121 türünde uluslararası Erasmus+ projelerinin öğrencileri, güçlerini birleştirerek hazırladıkları final tanıtım toplantısını başarıyla gerçekleştirdiler.

Toplantıya, Ankara İl Milli Eğitim Müdürlüğü Uluslararası ARGE Birimi’ni temsil eden Sayın Ali ERGÜN'ün katılımı, etkinliğe ayrı bir anlam kattı. Sayın Ali ERGÜN  öğrencilere verdiği destekle etkinliğe önemli bir katkı sağlarken, öğrenciler de sundukları etkileyici sunumlar ve videolarla göz doldurdular.Öğrencilerin yapay zeka ile oluşturdukları rap müzik tarzında şarkıları, hem Web 3.0 araçlarını kullanmaları bakımından güzel bir örnek teşkil etti hem de dinleyiciler tarafından beğeniyle karşılandı.

Proje  tanıtımlarının ardından öğrencilere katılım sertifikaları ve Europass belgelerinin takdim edildi.

Her iki proje öğrencilerini tebrik eder, gelecek projelerinde de başarılarının devamını dileriz.

Nis

   Matematik öğrenimine yeni bir yaklaşım getiren MAD MATH 2022-2-TR01-KA210-SCH-000099969 numaralı Erasmus projesinin sonucu olan "MAD MATH" adlı proje kitabımız, okuyucularla buluşmak üzere yayınevi raflarındaki yerini aldı. Kitap, matematiği eğlenceli ve anlaşılır bir şekilde sunarak öğrenme deneyimini zenginleştiriyor. Proje kitabı yazarları, matematiğin gerçek hayattaki yerinin keşfedilmesini teşvik eden yenilikçi bir yaklaşımla matematik,ekoloji ve dijital eksenli temel kavramları kendi deneyimleri üzerinden aktarıyor. Proje sırasında edindikleri deneyimlerden proje sırasında edindikleri akademik bilgilere, yenilikçi oyunlardan yenilikçi dijital içeriklere, matematiksel tariflerden geri dönüşüm fikirlerine kadar geniş bir kartelada yazılar sunuyor. Öğrenci, öğretmen, kurum ve velilerden oluşan geniş bir kitleye hitap eden MAD MATH projesi, matematik meraklılarını ekoloji ve dijital çerçevede buluşturuyor ve Matematik öğretimini daha gerçekçi ve eğlenceli hale getiriyor.

Mrt

   Erasmus+ Okul Eğitimi Akreditasyonu, Yabancı Dil Seferberliği kapsaminda 'Neden İngilizce' konulu söyleşimizde İngilizce ögrenimi konusunda bir cok kitabi olan kanalinda dil ögrenimine dair bilgi verici videolar yayinlayan youtuber fenomen İngilizce Öğretmeni Özer Kiraz öğrencilerimizin İngilizce öğrenimine dair sorularını cevapladı. Bu keyifli söyleşi icin kendisine teşekkür ederiz.

Mrt

   Dijitalleşen Dünyada Web 3.0 Araçlarının Yenilikçi Eğitime Entegre Edilmesi Erasmus Akreditasyon  Projesi kapsamında Fransa Strazburg’da gerçekleştirdiğimiz öğrenci grup hareketliliği ile öğrencilerimiz Web 3.0 araçlarını kullanarak interaktif sunumlar yapma, online toplantılara katılma ve eğitim materyalleri oluşturma becerilerini geliştirdiler. Proje öğrencilere dijital becerilerini geliştirme fırsatı verirken, okulumuzda yeni teknolojilerin eğitime entegrasyonu konusunda önemli bir adım oldu. Bu uygulamalı deneyim, öğrencilere sadece teorik bilgi değil, aynı zamanda dijital dünyada etkili iletişim becerileri kazanma imkanı tanıdı. 

   İlk gün öğrencilerimiz Web 3.0 araçlarının ne olduğunu çeşitlerini temel özelliklerini, avantajlarını ve dezavantajlarını öğrendiler. İkinci gün Yapay Zeka destekli arama motorlarını tanıyıp uygulama imkanı buldular. Üçüncü gün öğrendikleri bilgilere sunum hazırlamayı da eklediler ve sınıfta örnek bir sunum hazırlayarak etkili iletişim kurma ve toplum önünde fikirlerini açıkça ifade etme becerilerini geliştirdiler. Son gün ise Türkiye’den ve Fransa’dan öğrencilerin eş zamanlı olarak katılabildiği bir uygulamayı deneyimlemek için, hibrit eğitim yaptılar. Uygulamaya farklı iki ülkeden dahil olup Türkiye ve Fransa’nın önemli yerleri hakkında önceden hazırladıkları resim sergisini sanal ortamda gezip birbirlerine bu yerler hakkında birbirlerine bilgi vererek dijital işbirliğiyle öğrenme deneyimi yaşadılar Uygulamanın özelikle Vr modunu çok sevdiler.

   Uygulama öğrencilere dil ve kültür öğrenimi sağlamanın yanında teknolojik gelişmeleri takip etme ve bu gelişmelere adaptasyon sağlama konusunda bir teşvik sunmuş oldu. Uluslararası düzeydeki eğitim iş birliğinin önemli bir örneğini oluşturdu.

Mrt

   İkinci dönem faaliyetlerine büyük bir hızla devam eden, 2022-2-TR01-KA210-SCH-000099969 numaralı More Ecological And Digital Mathematics (MAD MATH) isimli Erasmus+ projesi kapsamında kurulan MAD MATH CLUP öğrencileri, sadece matematiksel becerilerin geliştirilmediği, aynı zamanda iklim değişikliği ve sürdürülebilirlik konularının da ele alındığı bir Minecraft etkinliği düzenleyerek farklı sınıflarda farklı katılımcılara eğlenceli ve bilgilendirici bir deneyim yaşattı. "Matematiksel Ekojik Minecraft Dünyası" adlı etkinlik, matematik problemleri çözme becerilerini sınamanın yanı sıra, öğrencilere sürdürülebilirlik ve çevre bilinci konularında da farkındalık kazandırdı.

   Öğrenciler, oyun aracılığıyla iklim değişikliği ve sürdürülebilirlik konularına duyarlılık kazanırken, aynı zamanda eğlenceli bir öğrenme deneyimi yaşadılar. MAD MATH CLUP Öğrencileri, bu etkinlikle öğrencilere bilim, matematik ve çevre konularında kapsamlı bir perspektif sunmayı amaçlayarak, geleceğin liderlerini çevresel sorumluluk bilinciyle donatmaya çalıştığını belirtti.

 

Şbt

Erasmus+ Okul Eğitimi Akreditasyon kapsaminda  Orta Doğu Teknik Üniversitesi, Enformatik Enstitüsü, Siber Güvenlik Anabilim Dalı Başkanı Doç Dr. Cihangir TEZCAN tarafından verilen 'Dijital Becerilerimi Gelistiriyorum' seminerine katıldık.Öğrenciler, dijital dünyada etkin olma ve yeni teknolojileri kullanma konusunda bilgilendirildi.

Şbt

Ankara, [Tarih] - 2022-2-TR01-KA210-SCH-000099969 numaralı "MAD MATH (Daha Ekolojik ve Dijital Matematik)" projesi kapsamında faaliyet gösteren MAD MATH Kulübü, ikinci dönemde gerçekleştirdiği bilgilendirme toplantısıyla dikkat çekti. Proje komisyonu, öğrenci temsilcileri ve üyelerinin katılımıyla gerçekleşen toplantıda, ikinci dönem için planlanan yenilikçi projeler ve faaliyetler detaylı bir şekilde paylaşıldı.

 

Toplantıda, MAD MATH Kulübü'nün ikinci dönemde yapmayı planladığı etkinlikler ve gerçekleştireceği projelerin yanı sıra, kulüp içi yönetim, projeye olan katılım ve işbirliği konularında önemli kararlar alındı. Öğrenciler, ikinci dönemde proje kapsamında daha fazla öğrenciyi matematikle buluşturmayı, ekolojik ve dijital alanlarda etkileşimleri artırmayı hedefliyor.

 

MAD MATH Kulübü'nün ikinci dönem planlamaları arasında dijital Minecraft matematik atölyeleri, çevre dostu projeler ve interaktif etkinlikler bulunuyor. Bu faaliyetlerle öğrenciler, sadece matematik bilgilerini derinleştirmekle kalmayacak, aynı zamanda çevre bilinci ve dijital beceriler konusunda da gelişim sağlayacak.

 

Proje komisyonu, ikinci dönemde gerçekleştirilecek faaliyetlerin yanı sıra, öğrenci ve veli geri bildirimlerine de önem vereceklerini vurgulayarak, MAT MATH Kulübü'nün ikinci dönemde de başarı dolu bir süreç geçireceğini belirtti.

Şbt

Ankara, 16 Şubat 2024 - 2022-2-TR01-KA210-SCH-000099969 numaralı "MAD MATH (Daha Ekolojik ve Dijital Matematik)" projesi, ilk dönemin sona ermesiyle birlikte velilerle yapılan bir değerlendirme toplantısı ile öne çıktı. Projenin öğrenciler üzerindeki etkileri, velilerin katılımıyla detaylı bir şekilde ele alındı.

 

MAD MATH Projesi kapsamında gerçekleştirilen toplantıda, öğrencilerin proje faaliyetleri ile matematik, ekoloji ve dijital alanlardaki gelişimleri tartışıldı. Veliler, çocuklarının proje sayesinde matematik bilincinde artış yaşadığını ve ekolojik/dijital farkındalık kazandığını belirttiler. Ayrıca, proje kapsamındaki etkinliklerin öğrencilerin öğrenme motivasyonunu artırdığına ve işbirliği becerilerini güçlendirdiğine dikkat çekildi.

 

MAD MATH Kulübü tarafından gerçekleştirilen faaliyetlerle öğrencilerin sadece matematikle değil, aynı zamanda çevre dostu projelere katılımı ve dijital teknolojiyi etkili bir şekilde kullanma becerilerinin gelişimi veliler tarafından takdirle karşılandı. Veliler, çocuklarının projenin bir parçası olmalarının, sınıf içi deneyimlerine kattığı değeri ve proje sonrasında kazandıkları öğrenimle ilgili yetenekleri hakkında olumlu geri bildirimlerde bulundular.

 

Proje kapsamında yapılan değerlendirme toplantısı, velilerin öğrencilerin matematikle olan ilişkilerindeki olumlu değişiklikleri görmelerine vesile oldu. MAD MATH Projesi, sadece öğrencilere değil, aynı zamanda velilere de çocuklarının eğitimine katkı sağlayan etkili bir platform sunuyor.

Şbt

MAD MATH CLUP üye öğrencileri kulüp olarak verdikleri kararlar,gerçekleştirdikleri aktiviteler,ulaştıkları kişiler hakkında birinci dönem için okul idaresine ve proje kuruluna bilgilendirme verdi.

 

Avrupa Komisyonu, Türkiye Ulusal Aajansı, Türkiye Avrupa Birliği Dış İlişkileri tarafından desteklenen ve 2022-2-TR01-KA210-SCH-000099969 numaralı proje kapsamında geliştirilen "MAD MATH (Daha Ekolojik ve Dijital Matematik)" isimli ERASMUS+ projesi, bir hedefini daha gerçekleştirerek MAD MAT CLUP isimli matematik kulübünü kurdu.

İlk iki uluslararası toplantısını gerçekleştiren MAD MATH CLUP ilk toplantılarında kulüp kurallarını, işleyişini ve kulüp başkan,temsilci ve üyelerini belirledi. İkinci toplantısında ise ilk dönem için ortak yapılacak faaliyetlerine karar verdi. 

 

Öğrenciler arasında matematik bilincini artırmak, daha ekolojik ve dijital yöntemlere odaklanmak amacıyla ilk dönem faaliyetlerini gerçekleştiren MATH CLUP temsilcileri ve üyeleri ; proje kapsamında belirlenen hedeflere ulaşmak için düzenlediği toplantılarda stratejiler belirleyerek idareye ve proje komisyonuna önemli bilgiler sundu.

 

MATH CLUP isimli Matematik kulübü, öğrenciler arasında matematik tutkusunu yaygınlaştırmayı amaçlayarak sadece sınıf içinde değil, aynı zamanda okul çevresinde ve toplumda da matematik bilincini artırmayı hedeflemektedir. Bu kapsamda yapılan faaliyetler, öğrencilerin matematikle daha etkileşimli bir şekilde öğrenmelerini ve çevre dostu projelerde yer almalarını teşvik etmektedir.

 

MAD MATH projesi, matematik alanında çığır açan yaklaşımları ve öğrenci katılımını destekleyen faaliyetleriyle dikkat çekiyor. Projenin matematik kulübü, gelecek dönemde de birçok etkinlikle öğrencilere eğlenceli ve öğretici matematik deneyimleri sunmayı planlamaktadır.

Ock

2022-2-TR01-KA210-SCH-000099969 numaralı projemizin öğrencileri Portekiz’de gittikleri çeşitli yerlerde GeoCatch uygulamasını kullanarak bir çeşit eğitici oryantiring oynadılar. Haritalara okumayı, matematiksel konum ve koordinat bulma becerilerini geliştirdiler. Gittikleri yerlerde bırakılmış hedefler varsa onları da bulmak için grupça hareket ettiler. Kendilerinden önce hedef bırakanların harita aracılığı ile hedeflerini bulduk. Bulduğumuz yerlere projemize uygun kendi Matematik hedeflerini koydular. Ve hedefleri ilk koyanların yerleştirdiği, uygulamaya özel olan "Bulan isim ve tarih listesi" ni doldurdular. Bu listeyi doldururken kendilerinden sonra gelenlerin de görebileceği şekilde isimlerini, Erasmus+ aracılığı ile geldiklerini yazıp Türk bayrağını ve Avrupa Komisyonu bayrağını çizdiler. Böylece kendilerine ait anılarını ölümsüzleştirdiler ve yerleştirdikleri matematiksel bulmaca benzeri aktivitelerle projemizin amacına çarpan etkisi elde ederek katkı sağladılar. 

Gördüğünüz fotoğraflarda neler var? 

Uygulamaya öğrencilerimizden sonra giriş yapıp , Portekiz’de farklı yerlerdeki o hedefleri bulan başkalarının attıkları fotoğraflar görülmektedir. Tarihlere dikkat edildiğinde öğrencilerimizin orada bulunuş tarihi ile listede adı olan son kişilerin bulunuş tarihi aynı değildir. Demek ki öğrencilerimizden sonra o hedefleri başkaları da bulmuş ve onların yerleştirdiği  projeye uygun matematiksel kazanımları içeren hedefler ve isim listesi Portekizli başka insanların ellerine geçmiştir. O listede fotoğraflardan da görüldüğü gibi Türk Bayrağı ve ERASMUS+ projemizi finanse eden Avrupa Komisyonu’nun bayrağını görmüşlerdir. Bu şu anlama gelmektedir:  Öğrencilerimiz Türkiye’ye geri dönmüştür ama proje için bıraktıkları etkileri hala Portekizde devam etmektedir ve edecektir.

GeoCatch Nedir?

GeoCatch, coğrafi konumlara dayalı bir oyun olan bir tür yer tabanlı bir uygulamadır. Kullanıcılar, belirli bir bölgede gerçek dünyadaki yerleri ziyaret ederken bulmacalar çözmek veya görevleri tamamlamak amacıyla bu uygulamayı kullanır.

Genellikle oyuncular, belirli koordinatlara veya konumlara giderek oyun içindeki bulmacaları veya görevleri çözmeye çalışırlar. Bu görevler genellikle bölgenin tarihi veya turistik yerleriyle ilgili olabilir. Örneğin, bir tarihi yapıyı ziyaret etmek, belirli bir doğal özelliği bulmak veya belirli bir konuda bilgi edinmek gibi.

GeoCatch, genellikle coğrafi konum verilerini kullanır ve oyunculara gerçek dünyada etkileşimde bulunabilecekleri ve oyun içi ödüller kazanabilecekleri fırsatlar sunar. Bu tür oyunlar genellikle insanları açık hava etkinliklerine teşvik etmek, belirli yerleri keşfetmelerini sağlamak ve eğlenceli bir şekilde öğrenmelerini teşvik etmek amacıyla tasarlanmıştır.

Ancak, bu tür uygulamalar farklı özelliklere sahip olabilir, bazıları bulmaca odaklı olabilirken, diğerleri daha çok keşif ve bilgi edinmeye dayalı olabilir. Bu nedenle, GeoCatch gibi uygulamalar genellikle belirli bir bölge veya oyun için tasarlanmış özel bir deneyim sunmaktadır.

 

Nis

Okulumuzun Koordinatörlüğünü yürüttüğü , Türkiye (Dr.Rıdvan Binnaz Ege Anadolu Lisesi), Bulgaristan (Kiril I Metodii) ve Portekiz (Instituto Educativo Padre Afonso Luisier SJ) okullarının ortaklık yaptığı Erasmus+ KA210 Mad Math projemizin tanıtımı Gölbaşı İlçe Milli Eğitim Müdürü Serap YILMAZ’ın daveti ile  makamında Okul Müdürü Tarkan ATASAYAR ve Proje Yürütücü Öğretmeni Nurgül BAKAÇ tarafından sunulmuştur.Projemiz hakkında bilgi alan İlçe Milli Eğitim Müdürümüz okul yöneticilerini ve yürütücü öğretmeni tebrik ederek başarılar dilemiştir. Kendi alanında ülke genelinde en yüksek puanla kabul edilen projemizin hayırlara vesile olmasını diler ,emeği geçen öğretmenlerimize teşekkür ederiz

 

Nis

Mehmet Akif Ersoy Anadolu İmam Hatip Lisesi Fen ve Sosyal Bilimler Proje Okulu MAD MATH Erasmus+ Projesi kapsamında öğrenci seçimi belirtilen kriterler doğrultusunda puanlama sonucu uygun öğrenciler arasından komisyonca yapılmıştır.

Form Linki 

https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLSfHondXx7BTVBfym_7-ThL8RHCf5UQQEEx-UeBEJ7zrIP7rlg/viewform?usp=sf_link

Google forms aracılığı ile hazırlanan  ERASMUS + MAD MATH PROJESİ ÖĞRENCİ SEÇİMİ İÇİN ÖN BAŞVURU FORMU  okulun tüm öğrencileri ile paylaşılmış, 07.04.2023 – 17:30 ve 10.04.2023 17:30 tarih ve saatleri arasında başvuruya açık tutulmuştur. Başvuruda bulanan 13 öğrenci puan üstünlüğüne göre sıralanmış ve aşağıda ki tablo oluşturulmuş, okul öğrencilerine  ilan edilmiştir.

Nis

Erasmus+  kapsamında okul eğitimi alanında küçük ölçekli ortaklık projemiz( K210 - SCH) MAD MATH kendi alanında ve bütçesinde en yüksek proje proje puanını alarak kabul edildi.

Okul Müdürü Tarkan ATASAYAR, Müdür Yardımcısı Seyran KIRMIZI, Proje Yürütücüsü Matematik Öğretmeni Nurgül BAKAÇ, Proje Komisyon Üyeleri İngilizce Öğretmeni Jale Öztürk AVCI ve Kimya Öğretmeni G.Betül KELEKÇİBAŞI’ nın katılımı ile projemizin gerçekleştirilecek etkinliklerinin yürütülme süreci planlanlandı

Mrt

PIF